קבלו ממני 4 עקרונות מפתח ליצירת תיאום ציפיות עם המלווה/היועץ/המאמן הבא שלכם

קבלו ממני 4 עקרונות מפתח ליצירת תיאום ציפיות עם המלווה/היועץ/המאמן הבא שלכם

בדיוק באותה מידה שאני אוהבת לשתף על ההצלחות שלי
ועל המהלכים הנכונים שעשיתי במהלך הקריירה שלי,
אני גם אוהבת לשתף ולספר על הטעויות (הרבות) שעשיתי במהלך הדרך.
אני עושה את זה מכמה סיבות, שהעיקרית שבהן היא
כי אני חושבת שאפשר ללמוד הרבה מטעויות וכישלונות,
לעתים הרבה יותר ממה שיש ללמוד מהצלחות…

אז כמי שבמהלך העשור וחצי האחרונים לקחה לא מעט (ואפילו הרבה)
תהליכי ליווי אישי ועסקי, סדנאות, קורסים, שירותים של מנטורים מהארץ ומחו"ל,
תהליכים שחלקם היו מדויקים עבורי וחלקם הרבה פחות,
החלטתי לרכז עבורכם היום את סך כל מה שלמדתי מהבחירות שלי בנותני השירות הללו.
קבלו ממני 4 עקרונות מפתח ליצירת תיאום ציפיות עם המלווה/היועץ/המאמן הבא שלכם.

עיקרון מספר 1 – עשו תיאום ציפיות!

נשמע מגוחך, נכון? הרי זה נושא המייל…
ובכן, תתפלאו לגלות כמה מהאנשים בכלל לא עושים תיאום ציפיות
עם נותן השירות שלהם. או, ליתר דיוק – לא עושים תיאום ציפיות מתועד ומפורט.
בצורה של שאלון (מצד נותן השירות) עליו הם מתבקשים לענות טרם התהליך.
לדוגמא: בשאלון האימון שלי יש חלק נכבד המוקדש לתיאום ציפיות,
ובתוכו אני שואלת, בצורה ספציפית, מה המתאמן/ת מצפים ממני לעשות
במידה ויפגרו אחרי המשימות שיינתנו להם.
כאן למעשה לוקח כל מתאמן/ת אחריות מלאה על תהליך האימון,
ובודק עם עצמו מה בדיוק הוא ירצה שאעשה עבורו
במידה ו"השדים" (המפריענים, הרעשים, החסמים) יתחילו "לנהל" לו את התהליך.
וזו כמובן רק דוגמא אחת לשאלת תיאום ציפיות, יש עוד הרבה.
אם נותן השירות לא שולח לכם שאלון כזה מטעמו, ישנם שני דברים שתרצו לבדוק:
1. שאלו האם שכח במקרה, ואם שכח אז שישלח לכם.
2. אם הוא עונה שאין לו אחד כזה, הייתי נעצרת ושואלת את עצמי מספר שאלות לגביו
ולגבי הרלוונטיות של התהליך איתו.

עיקרון מספר 2 – בקשו תאריך/זמן יעד לתיאום ציפיות נוסף במהלך התהליך

בהמשך לעקרון מספר 1, אם כבר עשיתם תיאום ציפיות עם נותני שירות בעבר
ועדיין חוויתם אכזבה במהלך הדרך, עדיין הרגשתם שברגע שנתקלתם
במהמורה הראשונה בדרך הליווי כבר לא התקדם יותר עבורכם,
אולי תתפלאו לגלות שבהסכם ליווי מקצועי ונכון אמור להיות משהו שנקרא
נקודת יציאה – אפשרות לסיים את התהליך עם עד נקודה מסוימת
הוא לא מתקדם למקום אליו ציפיתם. ולנקודת היציאה הזו אמור להקדים
תיאום ציפיות נוסף. אני קוראת לו תיאום ציפיות תוך כדי תנועה.

מה שאני אומרת ללקוח חדש שמתחיל אצלי:
"תשמע, אחרי תהליך הבדיקה שעברנו ביחד על רלוונטיות התהליך עבורך
העין המקצועית שלי מצאה אותך מתאים ובשל לתהליך.
שזה אומר ליצור תוצאות יוצאות דופן בעסק שלך תוך פרק זמן קצר יחסית.
ועם זאת, חשוב שסביב הפגישה השמינית בינינו נעשה תיאום ציפיות מחודש.
מפני שיש דברים שנוכל לתאם לפני ויש דברים שנדע האחד על השנייה
רק תוך כדי תנועה. לכן אני קוראת לזה תיאום ציפיות תוך כדי תנועה.

אם חוויתם אכזבה מנותן שירות כזה או אחר,
ישנה אפשרות שתבדקו עם עצמכם ותגלו שלא עשיתם תיאום ציפיות
מהסוג הזה. לא נורא, תדייקו ותדרשו אחד כזה לפעם הבאה.
בואו נמשיך לעקרון מספר 3.

עיקרון מספר 3 – בקשו לדבר דווקא עם לקוח שלא הכל עבד אצלו חלק.

כשאנחנו מבקשים מנותן השירות איתו אנחנו בוחנים שיתוף פעולה
המלצה של לקוח מרוצה, לרוב נקבל פרטים של מישהו
שהכל עבד לו בתהליך. נכון? הכל עבר חלק. התוצאות הגיעו מהר,
לא היו חילוקי דעות ורק אהבה שררה בינו לבין נותן השירות.
בקיצור, היה מושלם.
אני נוהגת לבקש לדבר דווקא עם מישהו שהרוב קרה לו די ההיפך…
אחד כזה שבתהליך איתו היו מהמורות, דברים לא תמיד הסתדרו,
היו חילוקי דעות ובכל זאת ולמרות הכל שני הצדדים הצליחו לגשר עליהם.

באותה מידה, כשמישהו מבקש ממני המלצה של לקוח מרוצה,
אני גם מעדיפה לתת לו לדבר עם אותו הלקוח שלי שלא הכל הלך אצלו חלק.
משתי סיבות עיקריות:
1. אני רוצה שאותו מתאמן פוטנציאלי ייכנס בעיניים פקוחות לתהליך
ויכין את עצמו לכל מיני סוגי תסריטים, ולא רק לאותו תסריט שהכל
דפק בו כמו שעון שווייצרי.
2. כי אני באמת חושבת שהכוח של מאמן/יועץ טוב הוא להיות שם עם המתאמן
גם ובעיקר כשקשה, כשלא הכל הולך חלק, כשהוא רוצה לוותר ו…
"לזרוק את כל התהליך לפח". אני חושבת שאם פה הצלחתי להתגבר
ביחד עם המתאמן על כל אותם מכשולים אז באמת
העברתי אותו תהליך משמעותי, מלא ומבוסס.
כזה שישרת אותו לא רק לתהליך הנוכחי, אלא גם לפרויקטים הבאים
ולכל תהליך של צמיחה בעתיד.

עיקרון מספר 4 – שאלו מה יקרה במידה ולא תגיעו ליעדים שהצבתם.

העיקרון הזה הוא העיקרון הכי מורכב מבחינתי.
מכיוון שכמו שאתם בוודאי יודעים אף מאמן/ יועץ/ מלווה עסקי
לא נותן הבטחה לתוצאות. גם אני לא.
למה? בעיקר כי האחריות לבצע את המשימות ולפעול היא של המתאמן עצמו.

בסדר גמור, אבל כאן אני יכולה לשתף אתכם שבאה השאלה
שאותה אני שואלת את עצמי בכל פעם מחדש לפני שאני מתחילה
תהליך עם מתאמן: "מה כן בתחום אחריותי? למה אני כן מחויבת?"
והתשובה הזו אמורה להינתן למתאמן, ואמורה להיות מותאמת אישית אליו
ואל הנסיבות האישיות והמקצועיות שלו אותן בחנתי לאורך תהליך
הסינון הראשוני טרום תחילת העבודה.
כאן אמור להיות משהו שאמור לקרות במהלך התהליך ואותו כן ניתן למדוד.
בקשו, או יותר נכון תדרשו, גם אתם מול נותן השירות שלכם את המחויבות
ומידת האחריות שלו על התהליך.

זהו, אלו היו 4 עקרונות מפתח ליצירת תיאום ציפיות עם המלווה/היועץ/המאמן הבא שלכם.
מקווה שעזרתי. מקווה שבפעם הבאה שתבואו לבחור נותן שירות כלשהו
תיישמו את מה שקראתם כאן. אם תעשו את זה אני מבטיחה לכם
שההרגשה שלכם תשתפר ותחושת השליטה על חייכם ועל העסק שלכם תתחזק.

רוצים לקבל עוד כלים וטיפים מקצועיים ואישיים?
כאלו שיעזרו לכם לקחת את השליטה על העסק ועל החיים שלכם
בחזרה לידיים שלכם?
כנס העסקים שלי שהולך לקרות בסוף החודש הוא בדיוק הצעד הבא הנכון עבורכם!

לפרטים ולהרשמה היכנסו לכאן
שלכם בהמון הערכה,
מאיה פיפנו – מימוש החלטות חשובות בעסק