4 טיפים חשובים לאיזון בין הבית לעסק

 

4 טיפים חשובים לאיזון בין הבית לעסק

אם אתם בעלי עסק עצמאי וודאי מצאתם את עצמכם לא פעם מאותגרים מאוד מהתיזוז הבלתי נגמר ומהרצון העמוק לשמור על האיזון בין העסק לבית בכל מחיר. בטח ובטח אם אתן אימהות צעירות. מי כמוני יודעת כאימא לילדה מתוקה בת שנה ושמונה חודשים. ילדה שממלאת את לבי בכל יום מחדש ומאפשרת לי להיות טובה יותר מיום ליום.

ולצד כל הדברים הנפלאים האלה מתחילות לעלות שאלות חדשות רבות, שאולי הגדולה מביניהן היא –
איך אני שומרת על האיזון בין הבית לעסק?

מכיוון שאני מאמינה שאני לא היחידה שמתמודדת עם האתגר הזה,
ומכיוון שאחת ההתמחויות שלי כמאמנת היא בניהול זמן,
החלטתי לתת לכם ולכן 4 טיפים סופר חשובים לאיזון בין הבית לעסק.

מוכנים? מעולה!

4 הטיפים החשובים מאוגדים תחת השם "הבית". שאלה גם ראשי תיבות ל 4 הטיפים שתכף אגע בהם.
וגם כי לעניות דעתי הכל מתחיל מהבית. ורק אז העסק.
כי ברגע שהבית מאוזן, אז גם העסק מאוזן ולא ההפך כמו שהרבה פעמים אנחנו נוטים לחשוב.

איך לשמור על האיזון בין הבית לעסק

אז מה הם ראשי התיבות של "הבית"?

ה – הפרדות

הטיפ הראשון, שכדאי ממש להתייחס אליו כאל כלל, זה ליצור הפרדות ברורות בין הזמנים של הבית לזמנים של העסק. למה "כלל"? כי תודו שזה מאתגר ואפילו מאוד…
ברגע שנתייחס לזה כאל כלל, גם נאסוף את עצמנו וגם נערך לכך בהתאם.
שזה אומר תכנון, תכנון ועוד פעם תכנון. נתחיל כמובן בבניית תכנית פעולה ארוכת טווח וכמה שיותר מדויקת, נמשיך בלהתאים אותה לחוזקות ולחולשות שלנו ובכלל לנסיבות חיינו ונמשיך בכך שנדבוק בה עד כמה שאפשר. כשיש זמנים ברורים לבית וזמנים ברורים לעסק האיזון יכול להתקיים ולהישמר לאורך זמן.

ב – בלת"מים

אולי זה יישמע עכשיו כאילו שאני סותרת את עצמי אבל ממש ממש לא. בכל בניית תכנית פעולה טובה חשוב והכרחי להתייחס גם לבלת"מים שבדרך. למה? פשוט מאוד, כי תמיד יהיו כאלה… זה נקרא "החיים"… ולא רק שאין טעם להתעלם מהם אלא ההיפך – לקבל ולהתייחס לכך בהתאם על ידי כתיבת תכנית פעולה טובה. כדי לשמור באמת על איזון בין הבית לעסק, צריך גם לשים מקום לדברים הלא צפויים שיקרו בדרך.
למשל, כשאני עובדת עם הלקוחות שלי על תכנית פעולה אני ממש מבקשת מהם כאחת המשימות לשים מקום ביומן שנקרא בלת"מים. וכך, אם לא הספקנו לעשות משהו בזמן שהוקצב לו נוכל תמיד להעביר אותו ל "זמן הבלת"מים" שהוקדש במלכתחילה במיוחד בשביל זה.

י – ידידות

אני אישית מאוד אוהבת את הטיפ הזה וגם שומרת עליו מכל משמר בתוך תכנית הפעולה שלי לאיזון בין הבית לעסק. הכוונה היא לידידות ללא תנאי עם … עצמינו.
הצבתם יעדים ולא הגעתם אליהם? תהיו טובים עם עצמיכם. תכננתם לעשות מלא משימות והספקתם "רק" חצי מהן? לא נורא. ולא רק שזה לא נורא תעצימו את עצמכם, הסתכלו על חצי הכוס המלאה, הגידו לעצמיכם – "הי, כל הכבוד לי, הספקתי חצי ממה שתכננתי! כל כך הרבה דברים!". ורק מהמקום הזה עברו לטיפ האחרון והחשוב…

ת – תיקון ובקרה

זכרו, כמעט כל דבר הוא בר תיקון. אחת הטעויות הנפוצות של אנשי עסקים שבאים לעבוד עם תכנית פעולה, זה שהם חושבים שאם הם "כשלו" פעם אחת התכנית כבר לא תצלח יותר. שהם מקרה אבוד, שהנה עוד הוכחה לזה שהם פשוט לא יודעים לעבוד עם תכנית פעולה וגם לעולם לא ידעו, וזאת למעשה הטעות היחידה שהם עושים! לא הטעות הקטנה שעשו בתוך תכנית הפעולה. כי טעויות תמיד יהיו. זכרו את זה והכל יהיה יותר קל מכאן ואילך.
אז מה עושים? שמים בתוך היומן זמנים קבועים למשהו שאני קוראת לו "תיקון ובקרה".
למשל, פעם בשבוע, נגיד למשך כשעה, שאני עוברת על היומן שלי ורואה מה הספקתי ומה לא הספקתי בשבוע האחרון וגם למה לא הספקתי. האם גיליתי שחלק מהמשימות שהצבתי לעצמי כבר לא רלוונטיות יותר? מצוין. אם כן אז להסיר אותן מהיומן, אין טעם שיישארו שם. האם גיליתי שזה לא הזמן הנכון לעשות אותן? מעולה. אז למחוק ולהעביר לזמן היותר מדויק להן. או שאולי פשוט אני בן אדם ולא הספקתי? הכל בסדר, זוכרים את הידידות ללא תנאי עם עצמינו ממוקדם? אז להגיד לעצמנו מילה טובה ופשוט להעביר את המשימות שטרם בוצעו לזמן הכי קרוב הבא. והפעם לוודא שאכן נבצע אותן.

זהו זה. אני מאמינה בכל לבי שברגע ש 4 הטיפים החשובים האלה יתקיימו בעולמכם הלכה למעשה יוכל באמת להישמר איזון בית הבית לעסק שלכם. ושוב, כזה שהוא גם נכון עבורכם וגם כזה שנמשך לאורך זמן.

איך לשמור על האיזון בין הבית לעסק

מקווה שעזרתי ולו במעט. כמו תמיד אשמח לשיתופים איך הטיפים עבדו עבורכם.

שלכם בהמון הערכה,

מאיה פיפנו